fredag 21. november 2008

Hva hender!

Ja hva har hendt?
La meg fortelle. Dette er den råeste Skolen og det beste livet.
Jeg elsker dette!
Et godt navn er mer verdt enn stor rikdom, å være avholden er bedre enn sølv og gull. (ord 22:1)
For vi har ikke kamp mot kjøtt og blod, men mot maktene, mot myndighetene, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i hommelrommet. (Ef 6:12)

Dette er mitt liv, dette er mitt alt, Jesus. La meg fortelle om hvordan jeg har hatt det den siste mnd eller 2 :)








Tidlig høst. Vi hadde en sammenskomst der vi kunne bli kjent med hverandre i høst. der vi hadde leker og aktiviteter. Våres lag var nr.1. Litt av en gjeng.

For øvrig, brødre: Gled dere! Bli fullkomne! La dere formane! Ha det samme sinn. Hold fred med hverandre, og kjørlighetens og fredens Gud skal være med dere. (Gal 13:11)
Denne dagen da jeg skulle ta en dukker i det kalde vannet kom det en Polsk mann (som var på tur med familien sin) bort til meg og spurte om jeg skulle ta en dukkert. Ja svarte jeg og spurte om han ville være med. Han hadde ikke håndkle. Du kan låne mitt, sa jeg. Du skal elske din neste som deg selv (Mat 19:19). Plutselig vinker han til kona som ikke så lite flau ut da han etterpå kastet av klærne og hoppet uti med meg. It was a laugh!

Stockholm.
Det er mye som har hendt i India i det siste. Hovedsaken er etterfølgelse av kristne i landet. Her gjorde vi det vi kunne med å stilte oss opp ved den Indiske ambasaden i Stokholm.

Om dere blir spottet for Kristi navn skyld, er dere salige, for herlighetens Guds Ånd viler over dere (1pet 4:14)
Livets ord.
Konsert i Menigheten.
Innspilning av ny plate av Høydal.
Foruten alt annet har jeg det som ligger daglig over meg, omsorg for alle menigheter (2kor 11:28)

Promenad.
Søndagspromenad.
Likte bilde. Spasertur etter møte.
La alt hos dere skje i kjærlighet (1kor 16:14)
Fyrishov.
Guttetur i badeland her i Uppsala.
Det skal jeg gjøre igjen :)
Våk! Stå fast i troen! Vær mandige! Vær sterke (1kor 16:15)

Gode venner.

Ingen har større kjærlighet en denne at han setter sitt liv til for sine venner. (Joh 15:12-13)
Youth konferansen og familiebesøk.

Mine søstrer og gjengen fra Mandal,
som kom å besøkte meg.
Jeg takker dere igjen for at dere alle kom på Youth konferansen. Det betydde så utrolig mye for meg.
Hils alle brødrene med et hellig kyss (1Tes 5:26)

Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, for tjeneren vet ikke hva hans herre gjør. Men dere har jeg kaldt venner, for alt det jeg har hørt min far, har jeg kunngjort dere. Dere har ikke utvalgt meg, men jeg har utvalgt dere,...(Joh 15:15-16)
... Dette har jeg talt til dere for at dere skal ha fred i meg. I verden har dere trengsel. Men vær frimodige! Jeg har overvunnet verden. (Joh 16:33)

De siste dagene jeg har vært her har vært de tøffeste hittil. På bilde ser du hvor jeg har tilbringet tiden den siste uken, 4 timer om dagen. Dette er den verste jobben jeg noen gang har hatt som elektriker. Det har vært minimalt med penger, økonomiske problemer, dorlig betalt (kunne tjent det dobbelte hjemme i Norge), lange sykkelturer, mye lesing, liten tid osv. Alt hadde vært bedre hadde jeg vært hjemme....? Kunne sitte i hele natt å skrevet hvor ille det,,, egentlig skulle ha vært. For på tåppen av alt dette har jeg aller vært så glad. I forhold til omstendighetene uansett. Jeg elsker live mitt, familien min, vennene mine og Jesus. Det er helt enormt å leve i denne verden som en kristen. Ting skjer når du setter din lit til herren. Å bygge karakter er noe av det mest utfordrende, men det råeste en kan få.
Gud du er min klippe og du rokker aller.
Ikke la omstendighetene dine kontrolere deg.
La deres ferd være frie for pengekjærhet, så dere er fornøyd med det dere har. For han har sagt: Jeg skal ikke slippe deg og ikke forlate deg. Derfor kan vi tillitsfult si: Herren er min hjelper, jeg skal ikke frykte. Hva skal et menneske gjøre meg?

Takk!

Om noen har noen mening om sia mi. Så si ifra. Både positivt og negativt. Å legg gjerne igjen en
hilsen, hva en det er og hvem enn du er :)

6 kommentarer:

Victoria sa...

Herlig, herlig!
Satt just og fulgte med live på onsdagsgudstjenesten. Fantastisk!

Gud velsigne deg!

Andreas Gulbrandsen sa...

min gode mann!
godt å lese litt fra livet ditt i sverige.. jeg skal til mandal etter jul på team, blir rart uten deg der..
skal du hjem til jul? jeg skal og lede team til danmark to uker og 2 mnd til Etiopia i mars.. blir spennende!! stå på broder:)

Trine Tufteland sa...

Gøy å lese og høre hva som skjeer borte i svenskeland!!!

God bless!:o)

Kjøde sa...

Hei TC. Hadde ikke forventet å støte på din blogg, men det gjorde jeg. Fantastisk å høre at du er en Guds mann og at alt er vel. Begynner å bli en stund siden ungdomsskolen nå, men kanskje vi treffes en gang. Inntil da, gå med Herren!

Karl-Johan

Unknown sa...

Vanvittig gøy å lese, Tom! Stå på videre!

Anders Branderud sa...

Hej Tom Olssen,

Since you are a Christian, I think that the website www.netzarim.co.il will be of interest to you. It contains logical and scientific research about Ribi Yehoshua (the Messiah) from Nazareth and what he taught.